onsdag 21. desember 2011

Riktig god jul!

 Da var det jammen juleferie, og det er deilig. :) Nå kan jeg vise dere
hva jeg har holdt på med de siste dagene, for nå er stjernene gitt 
bort. 

På en av bloggene jeg følger ( Timotei ) fant jeg oppskrift på hvordan 
disse stjernene brettes. Foresten mye flott å se hos henne. :)
Jeg har svertet rundt kantene og pyntet med 
diverse stæsj, men det er ikke nødvendig. Papir fra gamle bøker kan 
brukes, gamle noteark eller hva du måtte ha for hånden av papir som
det er litt hold i. 

Min datter har laget sitt eget lille juletre av kvister, og brettet små
 stjerner og pyntet med. Ta en titt her! Var det ikke stilig?

Den øverste stjerna er til å henge i vinduet, mens de små som ligger
i posene er til å ha på juletreet. Alle på teamet mitt fikk hver sin 
pose. Siden jeg er skolebibliotekar og lærer, så synes jeg det var
litt morsomt å kalle dem for Bibliotekarens julepynt. hi, hi

Nå skal jeg kose meg å steke krumkaker. 

Ønsker dere alle ei riktig god jul!


12 kommentarer:

  1. Så flotte og dekorative stjerner.Skikkelig fine med det skriftpapiret.Må nok sjekke ut denne brettingen ja ;o)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  2. Så nydelige julestjerner og din datter er lige så fine.
    Rigtig glædelig jul til dig og din familie

    SvarSlett
  3. Wow - disse var flotte Trine! Jeg må nok inn og titte litt på den oppskriften ;) Morsomt når også de unge vil lage det samme, datteren din sine var også kjempefine. Disse falt helt sikkert i smak hos kollegaene :)
    Takk for all inspirasjon og hyggelige kommentarer gjennom året, jeg ønsker deg en riktig fin og koselig jul!

    SvarSlett
  4. Må julen bli fin
    og gi ro i sinnet.
    La alle problemer
    bli små og forsvinne.
    La dagene som kommer
    bli gode og fine.
    God jul til deg og dine!

    SvarSlett
  5. Så søte desse stjernene var. Og så mange flotte julekort du har laga i det siste.
    Ønsker deg ei god jul og eit kreativt nytt år :)

    SvarSlett
  6. Så stilig disse ble.
    Nydelige.

    Ønsker deg og dine en riktig god jul.
    Juleklem fra Connie

    SvarSlett
  7. nydelige stjerner! - og et flott navn; bibliotekarens julepynt :-))

    Ønsker deg er riktig god jul :-))

    SvarSlett
  8. Så fine og forseggjorte stjernene dine ble!
    Ønsker deg en riktig god jul!

    SvarSlett
  9. Så nydelig stjerner! Virkelig dekorative:)
    Vil ønske deg og dine en Riktig God Jul.
    Klem:)

    SvarSlett
  10. Nydelige stjerner, både de små og den store. Tag`ene under her var skikkelig julete og flotte.
    Ønsker deg ei riktig god jul, misunner deg den ekte mørketida, den må til for å få skikkelig julestemning.
    Juleklem, Sissel

    SvarSlett
  11. Så fine de er og ikke minst så artig påfunn!

    Riktig Godt Nyttår som kommer!

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett
  12. De var jo helt nydelige:) og for en artig ide.

    Ønsker deg og dine en fredelig romjul og et flott og kreativt nytt år:)

    juleklem fra maya

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver kommentar til meg, det setter jeg stor pris på. :)